در صنعت تولید کفپوشها مخصوصاً فرش ماشینی با توجه به محدودیت تامین الیاف طبیعی نظیر پشم نزدیک به نیم قرن است که استفاده از الیاف اکریلیک رایج گشته است، اما در طی 20 سال گذشته با افزایش قیمت بسیار زیاد الیاف اکریلیک، مشکلات بهداشتی استفاده از آن جهت مصرف کنندگان نهایی و همچنین کاهش شرکتهای عرضه کننده این الیاف، تولید صنعتی نخهای فیلامنتی حجیم (Bulk Continuous Filament) که اختصاراً به نام BCF شناخته می شوند در صنعت کفپوش بسیار رایج گردیده است.

هرچند که جهت تولید نخهای BCF می توان از انواع مختلف مواد پلیمری نظیر پلی پروپیلن، پلی آمید (نایلون)، پلی استر و … استفاده نمود، اما در ایران نخهای BCF پلی پروپیلنی همواره به عنوان یک نخ ارزانقیمت مورد توجه قرار گرفت.

نظر به اینکه در آمریکا و سایر کشورهای اروپایی مساله بازیافت مخصوصاً بازیافت کفپوشها از اهمیت ویژه ای برخوردار است تولید نخهای BCF پلی استری در این کشورها مخصوصاٌ با استفاده از مواد اولیه بازیافتی (پرک شسته شده بطری PET) در طی چند سال گذشته جایگاه ویژه ای پیدا نموده است.

به همین دلیل این شرکت برای اولین بار در ایران و خاورمیانه اقدام به واردات ماشین آلات ذوب ریسی نخ با قابلیت منحصر به فرد تغذیه مستقیم مواد پلی استری (PET) بدون نیاز به خشک کن با ظرفیت 4500 تن در سال نمود تا علاوه بر تولید نخهای BCF پلی پروپیلنی امکان عرضه نخ ساچ را نیز داشته باشد.

علاوه بر این به منظور ایجاد ارزش افزوده و ارتقای کیفیت محصول نهایی جهت بافندگان فرش ماشینی و موکت تافتینگ؛ ماشین آلات تابندگی، کابله کردن (قیطان) و تثبیت حرارتی نیز همگی از آلمان وارد و در کارخانه نصب گردید.

اشتراک
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
صحبت در واتساپ
1
ارتباط مستقیم
سلام. برای مشاوره خرید نخ با ما ارتباط بگیرید.